akha grup | dmk ajans

Web Sitesi Geliştirme

ETİK EFEKT, WEB SİTESİ TASARLAMIYOR, ÇEVRİMİÇİ İŞİNİZİ DAHA YUKARIYA TAŞIMANIZA YARDIMCI OLUYOR

 

TÜKETİCİLERİN ALGISINDA BUNDAN BÖYLE DİJİTAL Mİ DAHA GERÇEK VE GÜVENİLİR YOKSA GELENEKSEL Mİ?

Eğer çevrimiçi (online) değilseniz artık yoksunuz, eğer online bile olsanız hedef kitlenin/tüketicinin deneyimleri ve ihtiyaçlarına göre var olmuyorsanız rekabet edemiyor, satamıyor, büyüyemiyorsunuz.

İletişim profesyonellerinin şirket ve marka yöneticileri ile dijitalde ya da bir web

sitesiyle var olmanın gereksinimlerini      tartıştığı dönemler yıllar önce sona erdi.

 

Şimdi ise olsun diye var olmanın hiç olmamaktan kimi zaman çok daha büyük maliyetlere neden olabileceğini anlatıyoruz.

 

Çünkü müşteri deneyimi (U/X) her şeydir. Müşteri deneyimi gerçekleri, dijital dünyada onlarca proje yapan, farklı sektörleri ve farklı dijital davranışları sürekli güncelleyerek takip eden dijital iletişim profesyonellerine, neredeyse her şeyin ölçülebilir ve takip edilebilir olduğu web dünyasından sürekli güncellenerek gelen veriler sayesinde, müşteri ve markaların en verimli bir şekilde kullanabilmesi için akıyor.

 

Eğer bir potansiyel müşteri web sitenizi ziyaret ettiğinde deneyimlediğinden hoşlanmadıysa, çevrimiçi dünyada var olan on binlerce rakibinizden birine muhtemelen size bir daha dönmemek üzere gidecektir.

 

Mevcut müşterileriniz bile web sitenizin güncelliği, teknolojik gelişmelere göre sürekli geliştirilmesi arayüzü, içeriği ya da buna benzer pek çok kriter nedeniyle istemediği deneyimler yaşamaya başladıysa sizin için tehlike çanları çalmaya başlamış demektir.

 

Mevcut müşterilerine çevrimiçi kolaylıklar, hoşluklar, şirket veya sunulan ürün ve hizmetlere yönelik bir kolaylık bir kısa yol bir güncel bilgilendirme sağlamayan bir yapı ile dijitalde teslim ediliyorsanız aynı tehlike baş gösteriyor demektir.

 

Üstelik bir şeyleri düzeltseniz dahi daha önce kaybettiğiniz müşterileri veya ziyaretçileri bir daha kazanma olasılığınız çok düşük. Yeni müşteri kazanma maliyetiniz ise daha yüksek olacaktır.

 

Kimilerimiz ne kadar sevmese de tüketim çılgınlığının ve akıl almaz hızda değişen akımların (trend) en hızlı şekilde markanızı, işletmenizi müşterilerinizle buluşturan yer dijital ve en başta web siteniz olacaktır.

 

WEB AJANSINIZLA İLİŞKİNİZ GELİP GEÇİCİ DEĞİL, UZUN SÜRELİ OLMALI

 

PAZARLAMA BİLİMİ VE FİNANSMAN DİNAMİKLERİ BÖYLE SÖYLÜYOR.

 

BİLİMDEN AYRILMAYIN…

 

Her şey doğru ve kuralına göre yapılırsa internet dünyasında bir e-ticaret sitesi açmak veya e-ticaret içermese de müşteri etkileşimi ve ürün/hizmet talebi oluşturmak amacıyla bir web sitesi açmakla gösterişli bir AVM’de şık bir mağaza açmak arasındaki tek fark, dijitale yapılan aynı miktarda yatırımın geleneksele yapılandan kat be kat daha hızlı ve daha fazla getiri getirme potansiyelidir.

 

Web sitenizin etkin ve iş hedeflerinizi destekleyen hatta çoğu kez iş hedeflerinize lokomotif olacak şekilde var olabilmesi, web ajansınızın kabiliyetleri, vizyonu kadar web ajansınızla kurduğunuz uzun soluklu ilişkiye de bağlı.

 

Çünkü web ve teknolojileri esnek, hızlı ve sürekli değişen bir doğaya sahip. Bir web sitesini yaptıktan sonra web ajansınızla ilişkinizi sürdürülebilir bir yola sokmadan bitirir ya da sadece ihtiyaç olduğunda iletişim kurmayı seçerseniz bu büyük riskleri de beraberinde getirebilir.

 

En uygunu birlikte çalışarak meydana getirdiğiniz web sitenizi iç kaynaklarınızla birlikte o siteyi tasarlayan web ajansınızla da işletmeye, güncellemeye, bakımını yaptırmaya devam etmek, bu esnada web ajansınızdan gelebilecek önerileri dikkate alarak fırsat pencerelerinizi sürekli açık tutmak başarılı bir web performansının olmazsa olmazları olarak görülmeli.

 

Etik Efekt Dijital Yaratıcı Ajansı olarak, müşterilerimize en iyi web tasarımı ve geliştirme hizmetini sunmak için son teknolojileri ve trendleri takip ediyor, kullanıcı deneyimini en üst düzeye çıkarmayı hedefliyor, müşterilerimizle uzun soluklu iş ilişkileri kurarak internet dünyasındaki fırsat ve tehlikeden anından haberdar ediyor ve muhtemel teknolojik veya işletme risklerini mümkün olan en düşük seviyede tutmak için çalışmaya devam ediyoruz.

 

Trendlerden, gelişmelerden, güncellemelerden, müşteri talepleri ve alışkanlıklarından kopmadan geleneksel bir mağaza zaman içerisinde nasıl gelişiyor ve büyüyorsa, internetteki işinizin, işletmenizin, markanızın da aynı şekilde büyümesi ve gelişmesine destek oluyoruz.

 

 

ETİK EFEKT, WEB TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ SÜRECİNDE NELERE DİKKAT EDER?

 

Etik Efekt Ajansın Dijitaldeki 18 Altın Kriteri

Web geliştirme sürecinde dikkate almanız gereken faktörler de yine dinamik ve değişken bir ortam olduğu için sürekli güncellenebiliyor. Ancak dijitalin genel gereksinimlerini ve isterlerini temel başlıklarda toplamak mümkün.

Etik Efekt Dijital Yaratıcı Ajansı olarak web geliştirme projelerimizde dikkate aldığımız temel kavramsal isterlerimiz:

 

1. Mobil Uyumlu Tasarım: Mobil cihaz kullanımının artmasıyla birlikte, web sitelerinin mobil uyumlu olması zorunluluk haline geldi. Responsive tasarım anlayışıyla, web sitelerimiz farklı ekran boyutlarına uyum sağlar ve kullanıcıların her türlü cihazda sorunsuz bir deneyim yaşamasını sağlar. Mobil uyum sadece mobil ekranlara göre ölçeklemek değil, mobildeki kullanım alışkanlıklarına göre de tasarlamaktır.

 

2. İçerik Yönetim Sistemi (CMS): Web sitelerinin güncellenmesi ve yönetilmesi sürecini kolaylaştırmak için kullanılan içerik yönetim sistemleri, müşterilerimize kolaylık sağlar. İhtiyaçlarınıza ve tercihlerinize uygun bir CMS kullanarak, web sitenizi istediğiniz gibi güncelleyebilirsiniz.

 

3. Hızlı Yüklenme Süresi: Kullanıcılar internet üzerinde hızlı bir şekilde bilgilere ulaşmak isterler. Bu nedenle, web sitelerinin hızlı yüklenmesi büyük önem taşır. Sıkıştırılmış görüntüler, optimize edilmiş kodlar ve ön bellekleme gibi tekniklerle web sitelerimizi hızlandırarak kullanıcı deneyimindeki memnuniyeti endüstri standartlarında artırıyoruz.

 

4. SEO Uyumluluğu: Web sitelerinin arama motorlarında organik olarak (reklam haricinde) üst sıralarda yer alabilmesi için SEO uyumluluğu büyük önem taşıyor. Etik Efekt Dijital Yaratıcı Ajansı, web sitelerinin SEO standartlarına uygun olmasını sağlar, içeriklerin SEO standartlarında yazılmasına destek verir veya uygun içeriği üretir, organik arama sonuçlarında daha iyi bir sıralama elde edilmesi için gerekli çalışmaları sunar. SEO, arama motorlarının domine ettiği internet dünyasında maliyet etkin başarının altın anahtarıdır.

 

5. Görsel Benzersizlik: Web sitenizin diğerlerinden farklı olması, markanızı ön plana çıkarmak için büyük bir avantaj sağlar. Tasarım ekibimiz, görsel olarak size özel, benzersiz ve kullanıcı dostu arayüzler oluşturarak, markanızı en iyi şekilde temsil eden web siteleri tasarlar. Hazır arayüzler yerine kullanıcı dostu ama sizin markanızın, şirketinizin ister ve değerlerini yansıtan arayüzler aslında bizzat marka değerinize, ziyaretçilerin zihnindeki konumunuza olumlu anlamda güç verir.

 

6. Sanal Güvenlik: Web sitelerinin güvenliği, kullanıcıların, müşterilerin kişisel bilgilerinin korunması açısından büyük bir önem taşıyor. Son yıllarda bu konulara dair yapılan yasal düzenlemeler ile web siteleri üzerinde olabilecek güvenlik açıklarının ziyaretçilere ve müşterilere verebileceği maddi, manevi zarardan web sitesinin sahibi olan şirketin sorumlu olması da konunun önemini hayati bir noktaya taşıyor.

 

Etik Efekt Dijital Yaratıcı Ajansı olarak, yapılacak işin ve güvenlik isterlerinin içeriğine bağlı olarak gerekirse sanal güvenlik konusunda çok ileri seviyede hizmet veren iş ortaklarımızdan da destek alarak güvenlik önlemlerini en üst düzeyde tutuyoruz ve gerekli güvenlik hizmetleri, testleri ve sertifikalarını sağlıyoruz.

Etik Efekt Dijital Yaratıcı Ajansı olarak web geliştirme projelerimizde dikkate aldığımız temel diğer performans odaklı isterlerimiz:

 

Teknolojiler ve trendler her geçen gün değişiyor. Etik Efekt Dijital Yaratıcı Ajansı, yeni teknolojileri ve trendleri takip eder, projelerinde pratik olarak uygulamaya başlar. Web geliştirme projelerimizde dikkate aldığımız diğer başlıklarımızı da aşağıda özetleyebiliriz.

 

1. Kullanıcı Deneyimi (UX) Odaklı Tasarım: Kullanıcıların web sitenizi kolaylıkla kullanabilmesini ve istedikleri bilgilere hızlıca erişebilmelerini sağlamak için UX odaklı tasarımı benimsiyoruz. Kullanıcıların web sitenizde geçirdikleri süreyi artırarak, dönüşüm oranlarınızı yükseltmeyi hedefliyoruz.

 

2. Yaratıcı İnteraktif İçerikler: Kullanıcıların dikkatini çekmek ve etkileşim kurmak için yaratıcı içerikler kullanıyoruz. Video arka planlar, animasyonlar, interaktif öğeler gibi unsurlarla web sitelerinizi daha etkileyici hale getiriyoruz.

 

3. Tek Sayfa Uygulamaları (SPA): SPA’lar, kullanıcıların web sitenizde sürekli sayfa yenileme yapmadan gezinmesini sağlar. Bu, kullanıcı deneyimini geliştirir ve web sitenizin daha hızlı yüklenmesini sağlar.

 

4. İleri Düzey Veri Analitiği: Web sitelerinizdeki kullanıcı davranışlarını izlemek ve anlamak için gelişmiş veri analitiği araçlarını kullanıyoruz. Google araçları, META araçlarını endüstri standartı olarak kullanıyoruz. Bunlar dışında daha spesifik ihtiyaçlar için de müşterilerimizin taleplerine göre çözümler üretiyoruz. Bu sayede, daha iyi optimize edilebilen, kullanıcı ihtiyaçlarına daha doyurucu cevaplar verebilen web siteleri üretiyoruz.

 

5. Responsive Tasarım: Web sitesi, farklı cihazlarda (mobil, tablet, masaüstü) uyumlu bir şekilde görüntülenebilmelidir. Burada maksimum etkinlik için cihazlara göre özelleştirilmiş, boyutlandırılmış arayüz tasarımları kullanıyoruz.

 

6. Hızlı Yükleme Süresi: Web sitesi, hızlı yükleme sürelerine sahip olmalıdır. Kullanıcılar, yavaş yüklenen sayfalardan hemen vazgeçebilirler. Özellikle mobil platformlarda yükleme süreleri, ziyaretçilerin sitede kalma ve etkileşime geçme süre ve oranlarına ciddi şekilde olumlu katkı sunuyor.

 

7. Temiz ve Düzenli Tasarım: Web sitesi, temiz ve düzenli bir tasarıma sahip olmalıdır. Karmaşık ve dağınık bir tasarım kullanıcıları sıkabilir. Temel amaç, ziyaretçilerin en kısa sürede ulaşmak istediği konuyu bulması ve en fazla 2-3 kere tıklayarak markanın/sitenin vermek istediği ve ziyaretçinin anlamak istediği içeriğe ulaşmasını sağlamak, ziyaretçi verisini toplamak, talep oluşturmak veya satın alma davranışına yönelmesini sağlamak olmalıdır.

 

8. Etkileyici Görseller: Görseller, web sitesine estetik bir görünüm katarken markanızın kimliğini yansıtmalıdır. Dikkat çeken, ziyaretçiyi konunun içine girmesine ikna edecek doyurucu görseller önemlidir.

 

9. Kolay İletişim: Web sitesinde iletişim bilgileri (telefon numarası, e-posta adresi, iletişim formu) kolayca bulunabilir ve erişilebilir olmalıdır. Anlık iletişim için gerekli yapılar olmalıdır (Whatsapp, Messenger, e-posta, çeşitli CRM servisi betikleri gibi…)

 

10. SEO Uyumu: Web sitesi, arama motorları tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için SEO en iyi uygulamalarına uygun olarak tasarlanmalıdır.

 

11. Entegre Sosyal Medya: Web sitesi, sosyal medya hesaplarıyla entegre edilmeli ve kullanıcıların içerikleri paylaşabilmesine olanak sağlamalıdır. Kullanıcıların sayfaları paylaşması, önermesi ve beğenmesi en değerli etkileşim olarak kabul edilmeli. Özellikle e-ticaret sitelerinde 3.taraf uygulamalarda kolayca paylaşma imkanı veren web sayfası yapısı, yeni ziyaretçi/müşterilerin gittikçe artan bir eğilimle siteyi ziyaret etmesine olanak sağlar.

 

12. İçerik Odaklılık: Web sitesi, kullanıcılar için değerli ve bilgilendirici içerikler sunmalıdır. İçeriklerin kaliteli, güncel ve ilgi çekici olması önemlidir. Sitenin ana odağı olan hizmet, ürünler ve bilgilere dair başka hiçbir yerde bulunmayan, özel geliştirilmiş, iyi bir editörlükten geçmiş, dil kurallarına uygun ve sitenin, markanın diliyle özdeş içerikler ziyaretçinin siteyle etkileşimini artıracaktır.

 

13. Navigasyon Kolaylığı: Web sitesi, net ve anlaşılır bir navigasyon yapısına sahip olmalıdır. Kullanıcılar istedikleri bilgilere hızlıca ulaşabilmelidir. Doğru navigasyon yapısı sitenin ticari hedeflerine ulaşmasındaki en önemli isterlerdendir.

 

14. Etkili Call-to-Action (CTA): Web sitesindeki çağrı butonları ve bağlantılar kullanıcıları yönlendirmeli ve istenen eylemi kolayca gerçekleştirmelerini sağlamalı. Doğru dizayn edilen bir iletişim formu, talep formu, doğru yerde konumlanmış bir satın al butonu ile siteye gelen ziyaretçilerden daha fazla etkileşim, talep ve başvuru almak mümkün.

 

15. Temiz URL Yapısı: Web sitesi URL’leri, kullanıcılar ve arama motorları için anlaşılır ve temiz olmalıdır. URL yapısındaki temizlik ve doğrudanlık özellikle arama motorlarında ilgili sayfa, konu eşleşmesinin daha doğru ve kolay yapılmasını sağlar, arama motorları üzerinden gelecek organik trafiğin etkinliğini artırır.

 

16. Veri Analitiği: Web sitesi, ziyaretçi analitiği için entegre bir araçla donatılmalıdır. Bu şekilde, kullanıcı davranışları ve sitedeki performans takip edilebilir. Google ve META araçları standart olarak siteyle entegre edilmeli, sitenin gereksinimlerine ve hedeflerine göre özelleştirilmelidir.

 

17. Tarayıcı Uyumluluğu: Web sitesi, farklı tarayıcılar (Chrome, Firefox, Safari) ve işletim sistemleri (Windows, iOS, Linux) ile uyumlu olmalıdır. Günümüzde internet tarayıcıları son derece standart bir görüntüleme sağlayabiliyor. Buna rağmen özellikle farklı işletim sistemlerinin kendine has tarayıcıları için web sitelerinde ince ayarlamalar yapmak hala gerekebiliyor.

 

18. Sosyal Kanıtlar: Referanslar, müşteri yorumları, başarı hikayeleri gibi sosyal kanıtlar web sitesinde kullanılmalıdır. Bu, markanızın güvenilirliğini artırır. Başka kişilerin, firmaların, markaların sizinle çalıştığını göstermek, onların deneyimlerini veya seçimlerini paylaşmak potansiyel müşterilerin güven duyması ve ikna olmasında son derece değerli bir etkiye sahiptir.

 

ETİK EFEKT, WEB’İN TEMEL İHTİYAÇLARI İLE SİZİN FARKLILAŞAN İHTİYAÇLARINIZI BİRLEŞTİREREK EN İYİ WEB SİTELERİNİ HAZIRLIYOR

 

Sektörel ihtiyaçlara göre web geliştirme projelerinde farklı gereksinimler ortaya çıkabilir. Etik Efekt Dijital Ajansı olarak, müşterilerimizin sektörel ihtiyaçlarını tam olarak anlayarak, özelleştirilmiş web tasarımı ve geliştirme çözümleri sunuyoruz.

 

Örneğin, e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren bir müşterimiz için güvenli ödeme sistemleri entegrasyonu, envanter yönetimi ve ürün yönetimi gibi özellikleri içeren bir e-ticaret web sitesi geliştirebiliriz. Sağlık sektöründe hizmet veren bir müşterimizin yurt dışı hastalara hitap eden bir web sitesinde ise farklı bir yaklaşım sunabiliriz. Ancak tüm projelerimizde iyi bir web sitesi olmanın gereksinimleri ile o marka veya şirketin spesifik gereksinimlerini birlikte ele alırız.

 

 

ETİK EFEKT DİJİTAL AJANS SİZE DİJİTALDE NE VAAD EDİYOR?

 

Etik Efekt Dijital Yaratıcı Ajansı olarak web tasarımı ve geliştirme hizmetlerimizde kullanıcı deneyimi, Google uyumu, görsel benzersizlik ve sektörel ihtiyaçlara göre gereksinimleri dikkate alıyoruz. Son teknolojileri ve trendleri takip ederek, müşterilerimize en iyi web deneyimini sunmayı hedefliyoruz. Profesyonel tasarım ekibimiz ve deneyimli geliştiricilerimizle, sizin için etkileyici ve başarılı bir web sitesi oluşturmak için buradayız.

Referanslarımız

Referanslarımız

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Bilgileriniz bırakın, sizi arayalım.