Start up’lar, kobi olmaya doğru ilerleyen ya da KOBİ olarak kurumsallaşmayı buradan daha da büyümeyi hedefleyen kurumlar, yeni ürün, hizmet geliştiren, bu ürünleriyle ve hizmetleriyle başarılı olmak isteyen firmalar, girişimciler, mevcut yapısında pazarlama organizasyonu kurmak, var olan organizasyonu daha etkin kullanmak, geliştirmek isteyenler, sadece dışarıdan bir göz ile mevcut işleyişini incelemek, kuvvetli ve gelişmeye açık taraflarını görmek isteyenler, firma sahipleri, pazarlama yöneticileri, marka yöneticileri, satış yöneticileri bu hizmetimiz size güç ve başarı katmak için var!
NEDEN ETİK EFEKT’DEN BU DANIŞMANLIĞI ALMALISINIZ?
İş dünyasında, birçok parametreyi yönetmeyi ve anlık kararlar vermeyi gerektiren rutinde bazen nefes alıp, arkaya yaslanıp işlere biraz da yukarıdan ve uzaktan bakmak gerekiyor, değil mi? Rekabet ortamında doğru, hızlı ve esnek karar verme süreçlerini iyi yönetmek ayakta kalmanın ve kazanmanın bir şartı.
Peki yapabiliyor musunuz?
Bunun için zaman, kaynak, çalışan ayırabilecek şartlarınız var mı?
Mesela bir kobi sahibi veya yöneticisi olarak? Ya da bir start up sürecinde zaten kısıtlı ve çoklu görevlere yoğunlaşmış iş gücünüzün bir kısmını bu çok değer katacak alana ayırmaya veya bu alanda profesyonel bir tam zamanlı çalışana ek kaynak ayırmaya mı çalışırsınız?
Ya da gerektiği kadar, gerektiği sürece
ve sadece tek bir konuya odaklanmış profesyonellerle çalışmayı,
zaman/maliyet etkin bir sürece girmeyi mi tercih edersiniz?
Cevabınızdan hiç şüphemiz yok! Bugün dünyada başaranlar, büyüyenler ve hedeflerine hızlıca ulaşanların önerdiği yaklaşımlardan birisi de alanında uzmanlardan dış kaynak desteği sağlamak, çalışma ve iş körlüğünü aşabilmek için ekip dışından bir gözden destek almak ve özellikle pazarlama iş geliştirmesi alanında hem yöneticinin kendisi hem de şirketin pazarlama alanı için danışman/mentör ile çalışmak.
İşletmeninizin finans, üretim, tedarik, satış, IK, pazarlama gibi fonksiyonları var.
siz bunları ayrı konumlandırsanız da konumlandırmasanız da
pratikte bu işletme fonksiyonları bir şekilde yürütülüyor.
Her işletme fonksiyonunun kendi stratejileri, belirlenmiş kırmızı çizgileri, limitleri, hedefleri de şirketinizin iş geleneği veya şirket karar vericilerinin alışkanlıkları üzerine varlar. Bu çoğu kobi, kobi olmayı hedefleyen yeni kurulmuş şirketler, kurumsallaşarak daha da büyümeyi isteyen şirketler için de bunlar geçerli.
Peki bir işletme fonksiyonunu tam olarak stratejik planlama, dönemsel hedefler, çalışan kaynağının planlanması, hedef takip, raporlama gibi başarılı işletmelerde, başarılı olmanın şartı olan süreçlerle yapılandırmak, sizce de olumlu ve güçlü bir fark yaratmaz mı? Bu alanda hem süreçlerinize destek olacak bir profesyonel iş geliştirme ekibi hem de sadece verilerinizi ve düşüncelerinizi bir düzlemde dinleyerek, anlayarak size veya firmanıza mentörlük yapacak güvenilir bir destekçi işlerinizi çok kolaylaştırmaz mı?
Etik Efekt işte tam olarak bu konuda destek olmak için
“Pazarlama Yönetimi ve İş Geliştirme Danışmanlığı” hizmetini sunuyor.
Bu konuda yapılan çalışmalar hem maliyet hem zaman etkinliği sağlandığını gösteriyor. Ayrıca başka kişilerin kişisel veya kurumsal tecrübelerinden yararlanmak bu tecrübeleri içeriye aktarmak özellikle risk yönetimi ve erken uyarı mekanizmalarının daha etkin çalışmasına imkan veriyor.
Etik Efekt, sizi çok iyi dinliyor, çok iyi anlıyor, dışarıdan bir göz olarak size hakikatları söylüyor, ticari hedeflerinizi birlikte yeniden tanımlıyor, pazarlama ve iş geliştirme odaklı ihtiyaç ve öncelikleri belirliyor, dönemsel stratejik hedefler oluşturuyor, uygulamaya geçirmek için stratejik hedefleri iş planları haline getiriyor, bunu takip ediyor, projenin yönetimi ve raporlanması süreçlerinin şirketiniz içerisinde kendi kendine sürdürülmesini sağlamak için organizasyonel iyileştirmeler yapıyor, size öğrenen, çalışan, sürdürülebilir bir pazarlama yapısı oluşturmanızda yardımcı oluyor.
Pazarlama Yönetimi ve İş Geliştirme Danışmanlığı Nedir?
- Stratejik Pazarlama Danışmanlığı ve Planlama
- Proje Yönetimi
- Marka ve İletişim Stratejileri
- Organizasyon Yapısı ve İş Tanımı Geliştirme
- Pazarlama Odaklı Büyüme
- Ürün / Hizmet Yönetimi
- Kriz Yönetimi
İYİ PAZARLAMA ŞİRKET, MARKA VE HAYAT KURTARIR
Pazarlama yönetimi, işletmelerin ürün ve hizmetlerini hedef kitleye sunma sürecini yönetmek anlamına geliyor. Adını her yerde duyduğumuz pek çok şirket ve marka artık şirket yönetimlerini neredeyse kocaman bir pazarlama süreci merkezine konumlanmış ve diğer işletme fonksiyonlarını ise pazarlamaya destek olması için kullanıyorlar.
İnanın pazarlama odaklı bir yönetimi hayata geçirmek için borsada ilk 500’de olmak veya binlerce insanı çalıştırmak gerekmiyor. Aksine bu adını bildiğimiz büyük şirketlerin geçmişine baktığımızda büyümeleri, inanılmaz cirolara kavuşmaları hep şirket yönetiminin pazarlama ve iş geliştirmede yaptıkları önemli geliştirmelerle ilişkili.
Yani iyi hizmet veren ortalama bir restoranın yüzlerce restoranlık bir franchise firmasına dönüşmesi de, bir garajda 3-4 ideal gencin bugün herkesin bildiği bir internet arama motoru firmasına evirilmesi de diğer tüm gereksinimler mükemmel dahi olsa mükemmel olmayan bir pazarlama olmadan mümkün olmayacaktı. Hatta mükemmel pazarlama yönetimi, çoğu kez mükemmel olmayan, sorunlu olan diğer işletme işlevlerinin de verebileceği olumsuz etkileri ortadan kaldırabiliyor.
DOĞRU YERE ODAKLANMAK, İYİ VERİYE, VERİ ANALİZİNE VE TECRÜBEYE BAĞLI
Bir işletmenin pazarlama stratejisi, doğru segmentlere odaklanmayı, rekabet avantajını vurgulamayı, hedef kitlenin ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetler sunmayı veya mevcut ürün ve hizmetleri hedef kitle ile doğru iletişim ve pazarlama stratejileri ile birleştirmeyi içermelidir.
Etik Efekt, müşterilerimizin pazarlama stratejilerini analiz eder, hedef kitleyi, müşteri segmentlerini anlar, rakipleri gözlemleyerek rekabet avantajlarını ortaya çıkarır. Bu sayede müşterilerimizin pazar payını artırmalarına ve büyümelerine yol ve yordam sunar, yardımcı oluruz.
İş geliştirme danışmanlığındaysa
işletmenizin büyüme potansiyellerini değerlendirmesine
ve yeni fırsatları keşfetmesine yardımcı olmayı amaçlıyoruz.
Mevcut durumun analizi birlikte yapar, işletme içi süreçleri ve yönetim sistemlerini yönetimden çalışana birlikte değerlendirir ve etkinliklerini artırmak için öneri ve yöntemleri birlikte oluştururuz. Aynı zamanda, pazar genişlemesi, yeni pazarlara giriş veya stratejik ortaklıklar gibi büyüme fırsatlarını da değerlendirmenize yardımcı oluruz.
ETİK EFEKT İLE ÇALIŞMANIN AVANTAJLARI
Etik Efekt firması olarak, müşterilerimize sunduğumuz pazarlama yönetimi ve iş geliştirme danışmanlığı hizmetlerinin temelinde etik değerlerimiz yatar. Müşterilerimizin güvenini kazanmak ve sürdürmek için dürüstlük, şeffaflık ve etik kurallara uygunluk prensiplerini benimsiyoruz. Müşterilerimizin hedeflerini ve ihtiyaçlarını anlamak için aktif bir iletişim kurarız ve uzun vadeli iş birlikleri oluştururuz.
Telefonumuz kıdemli danışmanımızdan, iletişim danışmanımıza kadar daime açık ve ulaşılabilir kalır. Çalışma sürecimiz sonlansa bile iş ortaklığımız bitmez.
Aynı zamanda bir iletişim ve içerik ajansı yapısına da sahip olduğumuz için yapılan planlar hayata geçirilirken eğer talep edilirse pazarlama iletişimi, ajans ve reklam hizmetlerini de içeriyi tanıyan, yönetici, işletme ile birlikte planlama yapmış aynı kadro vakit kaybetmeden zaten anlamış ve idrak etmiş olarak hayata hızlıca geçirebilir.
- Pazarlama ve İletişimi bilen
- Bütüncül bakışa sahip,
- Yenilikçi ve yeniliklerden fayda üreten,
- Cesur ve İhtiyatlı
- Etik değerlerden tavizsiz
- Doğruda ve inandığında ısrarcı
- Başarılı ve başarısız pek çok tecrübenin havuzuna sahip
ETİK EFEKT TAM OLARAK PAZARLAMANIN AKLINI VE SİHRİNİ VAAD EDİYOR
- KOBİ olarak markalaşmak, tanınmak, büyümek ve süreklilik sağlamak istiyorsanız,
- Büyük hayallere yol almak isteyen Start Up firmasıysanız,
- Firmanızın büyüklüğünden bağımsız bir ürün, hizmet veya marka odaklı tanınmayı, büyümeyi, rekabet etmeyi amaçlıyorsanız,
- Pazarlama alanında daha güçlü bir yapı kurmak ve ilerlemek istiyorsanız,
- Dönem raporlarında müşteri taleplerinde, satışlarda hoşunuza giden rakamlar görmek istiyorsanız,
- Marka değeri, tanınırlık, bilinirlik başlıklarında istikrarlı ilerleme ve değer kazanmayı amaçlıyorsanız,