akha grup | dmk ajans

Marka ve Pazarlama İletişimi

MARKA, İŞİNİZE YÖNELİK DENEYİMLERİN, DÜŞÜNCELERİN, ALGILARIN VE DUYGULARIN İFADESİDİR.

 

Hedef kitleniz, müşterileriniz, rakipleriniz sizin şirketiniz, ürünleriniz ve hizmetleriniz ile ilgili hangi deneyimleri yaşadıysa, bunlara dair ne düşündüyse ve ne hissediyorsa ölçülebilir ve değerlendirilebilir bu eğilimlerin toplamı ve ortalaması MARKANIZI ve MARKA DEĞERİNİZİ anlatır.

 

Eskilerin deyimiyle Alamet-i Farika en basit anlatımıyla, müşterilerinizin, hedef kitlenizin, çalışanlarınızın, rakiplerinizin, rakiplerinizin çalışanlarının ve müşterilerinin, sizin ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgisi veya alakası olmayanların size yüklediği anlam, verdiği değerdir.

 

Markaların başarılı bir şekilde var olabilmesi ve büyüyebilmesi için etkili pazarlama iletişimi stratejilerine ihtiyaçları var. İyi bir marka ve pazarlama iletişimi, müşterilerle bağlantı kurmayı, marka değerini artırmayı ve rekabet avantajı elde etmeyi hedefler.

 

Bunu yaparken de markanın ve markaya sahip olan işletmenin gerçekleri, ticari hedefleri ve mevcut kaynakları arasında denge gözeterek ölçülebilir, ulaşılabilir ve geliştirilebilir hedefleri tanımlar, bu hedeflere ulaşacak genel stratejiyi, marka ve pazarlama iletişimi yönetimi taktiklerini planlar.

 

Marka ve pazarlama iletişimi yönetimi, farklı sosyal ve matematik disiplinlerden destek alarak durumu tanılar, potansiyelleri ve seçenekleri ortaya koyar, marka sahibinin gerçekleri ve hedeflerini gözeterek en dengeli ve en verimli stratejileri ve bu stratejileri hayata geçirerek hedefe ulaştıracak yol haritalarını planları oluşturur.

 

VERİ, ÖLÇEME, DEĞERLENDİRME, TAHMİN, YARATICILIK ve TECRÜBE

Marka yönetimi ne tamamen pazarlama araştırma sonuçlarının incelenmesi ve çeşitli şirket-satış istatistiklerinin anlamlandırılmasından ne de iyi ve yaratıcı tasarım, slogan veya tanıtım materyali üretilmesinden ibarettir.

 

Öncelikle bu konuya inanç duyan ve güvenen şirket ve marka yöneticileri ile yola çıkmak gerekir.

 

Dünyanın en iyi marka ve pazarlama ajansları ve çok tatmin edici bütçelerle yola çıkılsa bile eğer şirket yönetimi bu konuda istekli, azimli ve hırslı değilse başarı ayrılan finansmana göre ya az gerçekleşir bazen büyük başarısızlıklar da gelebilir.

 

HİÇBİR MARKA VE PAZARLAMA AJANSININ İŞİNİZİ SİZDEN DAHA İYİ BİLECEĞİNİ DÜŞÜNEMEYİZ!

 

Ama marka ve pazarlama iletişimini hedeflerinizi gerçekleştirmek için en iyi şekilde kullanan bir marka ve pazarlama iletişimi ajansıyla çalışmak size her koşulda kazandırır.

 

Etik Efekt ile tanışmak, bu yüzden size başarı ve kazanç yolunda fırsat ve seçenekler sunuyor.

 

Ancak işinizi en iyi şekilde yapabilmeniz için marka ve pazarlama iletişimi disiplinlerinin aklını ve sihrini size sunan, sizinle beraber yürüyen, gerektiğinde size hayır diyen, gerektiğinde sizi cesaretlendiren bir marka ve pazarlama iletişimi ajansı sizi başarıya taşıyacaktır.

 

Etik Efekt, marka ve pazarlama iletişimi alanında kapsayıcı danışmanlıkları ve diğer iletişim hizmetleri ile size ve markanıza bu anlamda destek sunuyor.

 

MEVCUT STRATEJİNİZİN VE İLETİŞİM PLANINIZIN HAYATA GEÇMESİNDE DESTEK OLMAK

 

Etik Efekt, markanızın hedef kitleleriyle etkili, verimli, olumlu ve süreklilik arz eden pazarlama iletişimi yapısı kurabilmesi, marka imajınızı ticari hedeflerinizin gerektirdiği şekilde geliştirebilmeniz, stratejilerinizi, uygulamalarınızı optimize edebilmeniz için gerekli entelektüel araçları, insan kaynağını ve iletişim hizmetlerini sunar.

 

Firmanıza deneyimli ve farklı alanlarda uzmanlaşmış bir ekip tarafından sunulacak kapsamı ve derinliği müşteri dinamiklerince belirlenen danışmanlık hizmeti Etik Efekt’ in bu hizmet kapsamındaki tüm desteklerini içerebileceği gibi sınırlandırılmış bir kapsamda da verilebilir.

 

Etik Efekt, analiz ve öngörü üzerine firma yönetimine marka ve pazarlama iletişimi mentorluğu ile sınırlı bir destek sunabilir, ya da talep ve ihtiyaç halinde tüm süreçlerin planlanması ve uygulanmasında da bizzat yer alma kabiliyetine de sahiptir.

 

ETİK EFEKTİN MARKA VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ DANIŞMANLIĞI GENEL BAŞLIKLARI

 

Marka ve Pazarlama İletişimi Stratejisinin Geliştirilmesi: Etik Efekt, markanızın misyonunu, değerlerini ve hedef kitlesini doğru tanımlamanıza yardım olur. Bu bilgileri kullanarak marka stratejinizi geliştirir ve net bir marka kimliği oluşturmanıza yardımcı olur. Böylece, markanızı benzersiz kılabilir ve rekabette rakiplerinize karşı güçlü bir avantaj sağlayabilirsiniz.

 

Dijital Marka ve Pazarlama Stratejileri:

Etik Efekt, dijital pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi konusunda da uzmandır. İnternetin ve dijital platformların hızla geliştiği günümüzde, doğru dijital pazarlama stratejileri büyük önem taşır. Etik Efekt, markanız için en etkili dijital pazarlama kanallarını belirler, sosyal medya stratejileri oluşturur, arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmaları yapar ve dijital reklam kampanyalarını yönetir.

 

İçerik Yönetimi ve Üretimi:

İyi bir pazarlama iletişimi stratejisi, etkileyici, doğru, amacına uygun bilgiler içeren ve ilgi çekici içeriklerle desteklenmelidir. Etik Efekt, markanız için uygun içerik stratejileri geliştirir ve bu içerikleri yönetir. İçerik üretiminde kalite, uyumluluk ve hedef kitleye yöneliklik ön planda tutulur. Böylece, müşterilerinizle güçlü bir etkileşim kurabilir ve sadık bir müşteri tabanı oluşturabilirsiniz.

 

Etik Efekt, kendi bünyesinde hizmet veren görsel ajans ve dijital reklam ajansı tecrübesini talep ve ihtiyaç halinde müşterilere sunabileceği gibi, müşterilerin çalışmak istediği/isteyeceği 3.taraf ajansların de en etkin ve verimli şekilde çalıştırılması konusunda pazarlama iletişimi ajansları yönetimini gerçekleştirebilir.

 

Geleneksel Medya / PR / Lobicilik:

Dijitalin hakimiyeti ile geleneksel iletişim her ne kadar zihinlerde geri planda tutuluyorsa da aslında sahada ve uygulamada geleneksel de dijital ile birlikte kullanıldığı takdirde başarı daha belirgin ve etki daha güçlü oluyor. Sektörel yayınlarda yer almak, geleneksel medyada görünmek, fuar ve B2B alanlarında boy göstermek bunu yaparken de genel marka ve pazarlama iletişim stratejileri ile eşgüdümlü olmak bütün iletişim çalışmalarının değeri ve etkisini olumlu oranda artırıyor.

 

Etik Efekt, bu alanlarda marka ve firmanızın ihtiyaç ve beklentilerini gözeterek dönemsel planlamalar yapabilir ve hayata geçirebilir. Bu süreçte medya kuruluşları, sektörel fikir önderleri ve çeşitli destekleyici kuruluşlarla kurulan ilişkiler uzun süreli ve güçlü bir iletişim alt yapısı sağlanmasına, yeni fırsatlara, yeni müşterilere yönelmek için uygun şartları sağlayacaktır.

 

Marka İmajı ve Kriz Yönetimi:

Bir marka için itibar ve imaj önemlidir. Etik Efekt, markanızın itibarını yönetir, marka imajını güçlendirir ve kriz durumlarında etkin bir şekilde müdahale eder. Olumsuz durumlarla başa çıkma stratejileri oluşturur ve markanızın itibarının korunmasına yardımcı olur.

 

Bugün kriz dediğimiz durum veya durumlar, hazırlıklı olunduğu takdirde marka ve şirketinizin itibarına gelebilecek zararları en düşük seviyeye indirebilir hatta bazı durumlarda markanız ve şirketiniz için yeni fırsatla haline gelebilir.

 

Müşteri Deneyimi Yönetimi, Hedef Kitle Tanımlamaları:

Marka ve pazarlama iletişimi, hedef kitlenizin beklentilerini anlamayı gerektirir. Etik Efekt, hedef kitle analizi yapar, müşteri davranışlarını analiz eder ve müşteri deneyimini iyileştirmek için stratejiler geliştirir. Müşteri Deneyimi Yönetimi (CEM) tüm sektörlerde müşteri sadakati, sürdürülebilirlik ve başarının anahtarı haline geliyor.

 

Önceden Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) olarak benimsenen birtakım pratikler gittikçe artan bir şekilde Müşteri Deneyimi Yönetimi olarak formüle ediliyor. Müşterinizin, markanız/şirketiniz ile ilişkisinden oluşan deneyimleri doğru şekilde yönetmek marka tutundurma ve pazarlamanın ayrılmaz bir sürdürülebilirlik kriteri haline gelidi. Bu sayede, müşterilerinizin ihtiyaçlarını anlamak ve karşılamak için doğru harita ve planlara sahip olabilirsiniz.

 

Etik Efekt, marka ve pazarlama iletişimi danışmanlığıyla şirket sahiplerine, yöneticilerine, markalara başarıya giden yolculukta rehberlik eder, bilgi birikimi ve tecrübelerini ortak değer oluşturmak ve var olan değeri büyütmek için sunar.

Referanslarımız

Referanslarımız

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Bilgileriniz bırakın, sizi arayalım.